Saturday, October 6, 2012

Doaku...

     Ya Tuhanku, Tuhan pencipta sekelian alam dan mahluknya, pemberi nyawa, jiwa dan kuasa, pencipta segala mukjizat, maha penyayang, maha pengasih, maha pemberi, maha pengasihani…
     Dengan rasa rendah diri aku bersyukur kepadamu di atas kehidupan yang telah Dikau kurniakan kepada kami. Dengan rendah hati, aku mohon darimu untuk diriku dan mereka semua yang telah kusebutkan, Ampunilah dosa kami, bukalah pintu taubatmu, terimalah taubat kami, tunjukkanlah kepada kami jalan kepadamu.
     Ya Allah, tempatkanlah kami di dalam syurgamu, tempatkanlah ibuku di dalam syurgamu, peliharalah ibuku dengan belas kasih sayangmu, Ya Allah, perindahkanlah perjalanan hidup kami, permudahkanlah segala urusan hidup kami.
     Ya Allah, peliharalah kami dengan kesihatan yang baik, jagalah kami dengan keselamatan yang baik, Kurniakanlah kepada kami kasih dan sayang yang tidak berbelah bagi antara keluarga dan sahabat. Perkukuhkanlah hubungan dan kemesraan kami.
     Ya Allah, limpahilah kami dengan rezeki2mu yang baik2, bukankanlah pintu2 rezekimu untuk kami nikmati, syukuri dan dikongsi dengan mereka yang memerlukan. Kurniakanlah kepada kami kekayaan jiwa dan harta, perindahkanlah diri kami dengan kecantikan hati dan jasmani, bersihkanlah hati kami dengan sabar dan taqwa, peliharalah kehormatan kami agar kami sentiasa dihormati dan menghormati.
     Ya Allah, kurniakanlah kepada kami kepandaian, kebijaksanaan dan kreativiti yang tinggi, kelilingilah kami dengan segala kebaikan setiap waktu, berilah kejayaan kepada kami di dalam apa jua yang kami ceburi, kurniakanlah kesabaran di hati kami.
     Ya Allah, kurniakanlah iman di hati kami, hidupkanlah kami dalam iman, matikanlah kami dalam iman. Terimalah kami seadanya…Ya Allah terima kasih di atas segala limpah kurniamu kepada kami, Amiin, Amiin, Amiin.

 

 

No comments:

Post a Comment